نوشته شده توسط : hgu33

به گزارش ایرنا از بیروت، این روزها همزمان با بالا گرفتن بحران امنیتی در لبنان، بحران كمبود برق نیز به مشكل دولتمردان این كشور اضافه شده و به دنبال قطعی 4 روزه برق در اكثر نقاط كشور، در اكثر خیابان‌های پایتخت و سایر شهرها مردم به خیابانها ریخته اند.

جوانان در نقاط مختلف با آتش زدن لاستیك های فرسوده و بستن راههای اصلی اعتراض خود را به قطعی برق در كشور بویژه نقاط محروم نشان می دهند و ارتش نیز به علت تعداد بالای معترضان، از رفع كامل این مشكل ناتوان مانده است.

در عین حال با وجود پیشنهادهای مكرر ایران مبنی بر رفع مشكل برق لبنان و تمایل كشورمان به احداث پروژه های برق رسانی در لبنان ولی با بروز اختلاف های سیاسی در این زمینه، مشكل قطعی برق همچنان به یك موضوع دردسر ساز و داغ مخافل سیاسی لبنان تبدیل شده است.

'كمال حایك' مدیر كل مؤسسه برق لبنان روز سه شنبه در مصاحبه با روزنامه لبنانی 'النهار' گفت: اوضاع برق رسانی این مؤسسه همزمان با تعطیلی برخی نیروگاه های برق مانند اوضاع اداری آن در معرض مشكلات عدیده ای قرار گرفته است.

حایك در بیان وجود مشكلات اداری در مؤسسه برق لبنان تأكید كرد: در این مؤسسه دیگر خبری از برگزاری نشست ها و جلسات با هدف تدوین قوانین و مقررات در راستای بهبود وضع مؤسسه و تعمیر و اصلاح تجهیزات و وسایل آن وجود ندارد و این مشكل از منطقه ای به منطقه دیگر در حال توسعه و گسترش است.

وی با اشاره به تأخیر راه اندازی نیروگاه 'دیر عمار' در شمال لبنان اظهار كرد: راه اندازی این نیروگاه پانزده روز است كه به تأخیر افتاده و حوادث اخیر طرابلس در شمال ، ادامه بحران سوریه و نیز اعتصاب كارگران شركت برق بر مسئله تأخیر راه اندازی این نیروگاه برق تأثیر داشته اند.

مدیركل مؤسسه برق لبنان ادامه داد: نیروگاه برق 'زهرانی' در جنوب لبنان نیز به طور كامل از كار افتاده است و نیروگاه برق مناطق

'عرمون'، اطراف بیروت، و بیروت مركزی را تأمین می كرد.

حایك با اشاره به كاهش ساعات مدت برق رسانی افزود: شهروندان لبنانی در اكثر مناطق، تنها چند ساعت قادر به تامین روشنایی خانه های خود هستند و قطعی برق در برخی نقاط بیروت نیز به 21ساعت در روز می رسد.

وی پیش بینی كرد با توجه به گسترش دامنه اعتراض های مردم و قطعی مستمر برق در اكثر مناطق لبنان، موضوع برق بار دیگر در جلسه آینده هیأت دولت در 27 ماه جاری مطرح شود.

وزارت نیروی جمهوری اسلامی ایران چه در زمان سفر 'احمدی نژاد' رییس جمهوری ایران به لبنان و چه در زمان سفر 'سعد حریری' نخست وزیر سابق لبنان به ایران، آمادگی خود را برای تأمین برق و به كار گرفتن تمامی امكانات فنی و اجرایی برای احداث پروژه برق رسانی در لبنان اعلام كرده و مسئولان این كشور نیز تمایل خود را نسبت به احداث این پروژه در لبنان ابراز داشته اند ولی تاكنون با توجه به وجود برخی موانع سیاسی بویژه جریان 14 مارس و همچنین پدیده واردات موتور برق های شخصی به لبنان، این امر تحقق نیافته است.

خاورم*2023**1030**2047**





:: برچسب‌ها: اتومبیل , جزیره ,
:: بازدید از این مطلب : 348
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: